pátek 29. ledna 2016

Potřebuje se kočka koupat?

NEHLEDĚ NA TO, že se některé kočky bojí vody, jsou přitom velice čistotné. Ke své hygieně a čistotě však nepotřebují vodu, jako my lidé...Pokud vaše kočka dává přednost temnému a úzkému prostředí za gaučem, ze kterého ji ani za nic nevyndáte, před tekoucí vodou, nenuťte ji do toho. I když najdeme i takové, kterou jsou ve vodě naprosto spokojené.

Kočky se o svoji hygienu dokáží postarat sami. Dokáží si oblíznout každý kousíček jejich těla. Jazyk proto mají trochu hrubší, aby ze sebe odstranily přebytečné chlupy a nečistoty. Pokud své kočičce chcete nějakým způsobem pomoci, nejlépe uděláte, když se ji pokusíte vyčesat. Kočky si sice odstraní přebytečnou srst, ale ta jim může pak způsobit dávení a zvracení. Pokud máte kočku domácí a není zvyklá se nechat česat, svěřím se s mým způsobem, jak na to.

Kocourek se dříve nechtěl nechat česat, ale společně jsme našli kompromis. Místo toho, abych ho do toho nutila. Uchlácholila jsem ho nejdříve hrou s jeho oblíbenou hračkou. Jakmile byl v zápalu boje s plyšovým nepřítelem, úspěšně přehlížel kartáč, kterým jsem mu přejížděla po těle. Zkusila jsem hračku upevnit na kus špagátku a tyčku, kterou jsem zavěsila na jedno místo. Tak jsem měla volné obě ruce a lépe jsem se mohla věnovat kocourkovi. Chlupy nadělají docela dost nepořádku, proto radím vyčesávat v prázdné vaně, nebo na podlaze. Rozhodně ne na koberci, jdou pak těžko vyndat z kobercových vláken.

Další upgrade nastal, když jsem ho nalákala pomocí hračky do vany a omezila tak jeho prostor k úniku. Nijak mu to nevadilo. Pořídila jsem hned několik kartáčů, abych věděla, který mu nejvíce sedí. Jeden si zvlášť oblíbil, ten nechávám vždy nakonec česání. V současné době už ani nepotřebujeme hračku na rozptýlení. Kocourek si navykl, že jakmile vemu do ruky kartáče, sám jde za mnou do koupelny. Stačí poklepat na vanu a sám si do ní skočí. Místo hračky mu vždy držím kartáč, který zrovna nepoužívám a on se s ním mazlím, mezi tím ho češu jiným. Je tak zaneprázdněný, že mu ani nevadí, když po jeho srsti přejedu mokrým hadříkem, abych se zbavila zbylých chlupů, které neulpí n a kartáči. Ostatně se na to můžete podívat ve zrychleném videu z našeho česání. Doufám, že i vám něco z toho pomůže zkrotit svoji kočku.




Žádné komentáře:

Okomentovat